Subject: Re: Teabenõue
From: "Silver Lusti" <[email-masked]>
To: Johanna Jürima | LEXTAL <[email-masked]>
Date: Tue, 20 Feb 2024 07:02:44 +0200

Lugupeetud Johanna Jürima

Teie poolt esitatud päring kvalifitseerub selgitustaotlusena, kuna taotlete 
õigusalaste selgituste saamist ja tegemist ei ole teabega, mis oleks RIA-l 
juba varasemalt dokumenteeritud ning mida saaks teabenõude korras 
väljastada. Märgukirjale ja selgitustaotlusele vastamise ning kollektiivse 
pöördumise esitamise seaduse § 6 kohaselt vastatakse viivitamata, kuid mitte 
hiljem kui 30 kalendripäeva jooksul.

Hasartmängukorraldajad üleüldises tähenduses KüTS § 4 lg 1 punkti 1 
määratluse ehk digitaalse teenuse osutaja alla ei kvalifitseeru. 
Internetipõhine kauplemiskoht KüTS-i ja laiemalt NIS direktiivi tähenduses 
on platvorm, mida pakutakse teistele kauplejatele oma kaupade ja teenuste 
vahendamiseks. Teie esitatud informatsioonist ei nähtu, et käesoleval juhul 
oleks sellise olukorraga tegemist.

Lugupidamisega

Silver Lusti

Osakonna juhataja

+372 5880 2056

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Riigi Infosüsteemi Amet

Küberturvalisuse keskus NCSC-EE

Õigusosakond

Pärnu mnt 139a, Tallinn 15169

www.ria.ee <http://www.ria.ee>

From: Johanna Jürima | LEXTAL <[email-masked]>
Date: Thursday, 15. February 2024 at 18:11
To: ria <[email-masked]>, Automaatvastus <[email-masked]>
Subject: Teabenõue

E-kiri saadeti väljastpoolt RIA-t. Kui Sa ei tunne saatjat, siis ära ava 
linke ega manuseid!

Austatud Riigi Infosüsteemi Amet

RIA koduleheküljel oleva teabe kohaselt peavad Eesti infoturbestandardit 
(E-ITS) rakendama kõik organisatsioonid, kes täidavad avalikke ülesandeid.

Subjektide loetelu teenuse osutajatest, kes peavad E-ITSi rakendama on antud 
küberturvalisuse seaduse §-s 3. Täiendavalt sätestab küberturvalisuse 
seaduse § 4 ka digitaalse teenuse osutaja mõiste.

Käesolevaga on tekkinud küsimus, kas küberturvalisuse seadus § 4 lg 1 p 1 
hõlmab siiski ka eraettevõtjast hasartmängukorraldajaid (s.o nt Eestis 
tegevus- või korraldusluba omavat hasartmängukorraldajat, sh ka 
kaughasartmängu korraldajat).

Palume teabenõude korras vastata, kas hasartmängukorraldajad on kohustatud 
rakendama Eesti infoturbestandard (E-ITS). Kui jah, siis palun viidake ka 
nõude õiguslikule alusele.

Palume vastata käesolevale pöördumisele seadusega ettenähtud 5 päeva jooksul 
(AvTS § 18 lg 1).

Lugupidamisega

LEXTAL | Tallinn • Riga • Vilnius

JOHANNA JÜRIMA
jurist • lawyer

Advokaadibüroo LEXTAL • Law Firm LEXTAL
Rävala pst 4 • Tallinn 10143 • Estonia
tel +372 5354 0868
 <mailto:[email-masked]> [email-masked] • 
<http://www.lextal.ee/> www.lextal.ee

CONFIDENTIALITY NOTE. The information transmitted by this e-mail is 
confidential and can be used only by its intended recipient.